Lato to dobry okres aby zająć się zgromadzonym taborem.

Uruchamianie silnika 411S

Niestety w naszym 411S brakowało części instalacji elektrycznej. Celem przygotowania do uruchomienia silnika agregatu niezbędne było uzupełnienie przewodów rozruchowych, a także przewodów sterowania rozrusznikiem. Dziękujemy zaangażowanym wolontariuszom za pomoc w pracach przygotowawczych.

Nasi wolontariusze podjęli próby uruchomienia serca naszego zabytkowego pługu. Niestety silnik S322 udało się uruchomić tylko w połowie, na jeden cylinder. Zawór ssący na pierwszym cylindrze okazał się być na tyle nieszczelny, że konieczny był demontaż głowicy i jej naprawa.

Dzięki pomocy SKPL udało się wykonać szlif wszystkich gniazd, wymianę zaworów oraz planowanie przylgni głowicy. Po powrocie ze szlifierni głowica, oraz obudowy klawiatury i łącznik wodny oraz kilka elementów zostały oczyszczone, przepłukane oraz pomalowane wysokiej jakości podkładem i lakierem poliuretanowym. Wymyta i wyczyszczona została także klawiatura oraz rurki rozprowadzające olej. Dokonano także niezbędnych pomiarów średnic tulei cylindrowych, luzów zamków etc. aby zweryfikować konieczność wymiany innych ważnych elementów. Wtryskiwacze zostały wyregulowane, a w jednym, z felernego cylindra wymieniono końcówkę rozpylacza, profilaktycznie. Silnik nie ma dużego przebiegu, a na pompie wtryskowej zachowały się fabryczne plomby, w związku z czym na chwilę obecną nie będzie ona regulowana, aczkolwiek po ocenie nagaru można przypuszczać, że dawkowanie paliwa będzie wymagało korekty. Zakupione zostały także płyny eksploatacyjne, uszczelki i filtry. Głowica znajduje się już na pojeździe, jednak przed wolontariuszami jeszcze daleka droga celem uruchomienia całego agregatu.

Wymiana zamków w pługu 411S

W naszym zabytkowym pługu zostały naprawione wszystkie zamki w drzwiach oraz dorobione zapasowe klucze. Teraz oprócz standardowego kwadratu pług zyskał dodatkowe zamknięcie w postaci oryginalnych unikatowych wkładek.

Zawieszenie skrzyni kontrolnej w agregacie 411S

Skrzynka sterownicza agregatu zawieszona jest na gumowych tłumikach. Z upływem czasu oraz pod wpływem oddziaływania olejów, temperatury itp. guma sparciała i popękała. Uszkodzenia były duże do tego stopnia, że 3 z 4 zawiesi urwało się. Nasi wolontariusze przygotowali nowe zawieszenia. Na chwilę obecną są to testy gumy o innej strukturze.

Uruchomienie KSF-70

W przerwie prac nad pługiem uruchomiliśmy naszą odśnieżarkę. Pojazd jest w najlepszym stanie zarówno pod względem wizualnym jak i mechanicznym. Silnik z Tatry chodzi jak marzenie.

Prace przy OMW-3A-173

Pogoda ostatnimi dniami rozpieszcza. Kontynuujemy prace blacharskie przy naszej starszej odśnieżarce. Na chwilę obecną oczyszczona została kabina i pomalowania podkładem epoksydowym. Niestety wymagane będą prace typowo blacharskie przy rynienkach szyb oraz przy poszyciu w kilku miejscach.

Letnie prace przy naszych eksponatach